Trainingstips

Trainingstips voor Skate4AIR 

Voor een goede voorbereiding voor de Skate4AIR Classic naar de Weissensee is het belangrijkste startpunt jouw huidige conditie en vaardigheid op het ijs. Vervolgens is het belangrijk om te weten wat jouw doel is (uitrijden, een snelle tijd neerzetten of zoveel mogelijk kilometers schaatsen) en hoeveel tijd je wekelijks kunt besteden aan trainen en oefenen.

Om de onderstaande schema’s zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij jouw wensen en mogelijkheden onderscheiden we grofweg drie groepen deelnemers. 

 

I Goed schaatsend, sportief

Je hebt veel schaatservaring en een redelijk tot goede conditie. Je wilt zo min mogelijk pauzeren, een snelle tijd rijden en wellicht een nieuw PR neerzetten.

II Redelijk schaatsend, redelijk sportief

Je kan redelijk schaatsen en hebt het vertrouwen dat je de 200 kilometer gaat halen, maar óf qua snelheid op de baan óf qua conditie is er nog werk aan de winkel.

III Onervaren schaatser met een redelijke conditie

Je vindt de 200 kilometer echt heel spannend en vraagt je af of je het wel gaat halen. 

 

Hieronder geven we per groep een leidraad voor de trainingen. Een trainingsschema is altijd een individueel programma wat doorlopend rekening houdt met de omstandigheden en de mogelijkheden van de sporter.  Wil je graag persoonlijk advies en/of schaatsles, dan kan Duosport je hierbij helpen. Kijk op www.duosport.nl of schiet de Duosportinstructeurs aan bij de trainingen. 

 

20% korting op Duosport Cursus

Als deelnemer van Skate4AIR kan jij gebruik maken van 20% korting op de Duosport cursussen. Stuur een mail naar info@duosport.nl t.a.v Chris van Saaze en laat weten aan welke cursus jij deel wilt nemen. En natuurlijk niet vergeten te vermelden dat je meedoet met Skate4AIR.

 

Zie voor trainingsschema’s per groep onderstaande downloads.